Wat kost een bedrijfsfilm?
De kosten voor een bedrijfsfilm lopen heel erg uiteen. Dat kan ik je nu alvast vertellen en daar hoef je geen 5 offertes voor op te vragen. Je zult zien dat de bedragen zo uiteen lopen dat ik nu al alle vraagtekens boven je hoofd zie hangen.
Je weet niet waarom de ene zo duur is en de andere zo goedkoop, je wilt gewoon een simpele bedrijfsfilm, klaar!
Dus, dan maar voor de goedkoopste? Of die middelste? Waar kies je dan voor?
Logisch dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Ik hoop je iets meer uitleg te geven en je wijzer te maken in welke keuzes je kunt maken, waar je op kunt letten en waarom dit zo is.
Er is geen standaardprijs voor wat een bedrijfsfilm kan kosten, maar ik kan je wel uitleggen op basis van welke factoren een berekening wordt gemaakt, welke gemiddelde kosten er omgaan binnen onze branche en aan welke kosten je ''ongeveer'' rekening mee kunt houden per productie. Maar ook waarom het ene bedrijf zoveel kost en een ander bedrijf het voor de helft van de prijs kan doen.
Waar ligt dat aan? Welke factoren spelen er mee? Waar moet jijzelf op letten bij het kiezen van een videoproductiebedrijf?
Volgens mij zit dit vragen die vele mensen hebben en ik wil dit for once and for all uit de lucht hebben.
Openheid en duidelijkheid, daar hou ik van. So, let's go!
Door de bomen zie ik het bos niet meer...
Een goede bedrijfsfilm is duur.
Duur is voor iedereen relatief. Voor de ene is 5000 euro goedkoop, voor de ander is 5000 euro duur. Dus als allereerst: wat is duur?
Ik kan me voorstellen dat een investering in een film niet goedkoop is, maar ik (en vele andere ondernemers waarschijnlijk ook) maak een andere berekening.
Ik reken op basis van wat het mij oplevert. Voor het gemak zal ik het even doen met nieuwe klanten. Stel dat een nieuwe klant mij 1000,- winst oplevert.
Stel dat deze video een klant heel erg helpt bij de klantreis, jij minder hard hoeft te verkopen, klanten jou en je bedrijf al kennen en eigenlijk al met een been binnen zijn, dan heeft de video alleen al veel waarde opgeleverd. De salesmaker ben jij, niet de video. Dus je zult alsnog je best moeten doen, maar ze zijn al met een been binnen nu.
Voor de cijferliefhebbers:
Stel dat door deze video in het komende jaar 10 nieuwe klanten worden aangetrokken, en elke klant levert een winst van 1000 euro op. Dat betekent dat de video indirect al een opbrengst van 10.000 euro heeft gegenereerd. Laten we voor het gemak uitgaan van slechts 10 klanten, maar zelfs als het er maar één per maand is, zou dat resulteren in 12 klanten over het jaar, wat gelijk staat aan 12.000 euro winst. Na aftrek van de initiële investering van 5000 euro, blijft er een nettowinst van 8000 euro over. Het rendement op de investering is dus al behaald, nieuwe klanten zijn aangetrokken, en daar blijft het niet bij. De video staat klaar voor gebruik in de komende 5 jaar. Als we conservatief berekenen met slechts 1 nieuwe klant per maand door de inzet van deze video, leidt dat tot 12 klanten per jaar gedurende 5 jaar, wat neerkomt op 60 klanten. Met een winst van 1000 euro per klant zou dit resulteren in een totale winst van 60.000 euro. Na aftrek van de initiële investering van 5000 euro, blijft er een aanzienlijke nettowinst van 55.000 euro over.
Als ik je nu vraag: is een video van 5000 euro duur? Kijk je daar dan anders naar dan toen je begon met het lezen van deze blog?
In je slechtste 5 jaar zou je er misschien 5 klanten mee hebben gemaakt en heb je quitte gespeeld, maar laten we eerlijk zijn: is de video dan optimaal ingezet ?
Je bent hier waarschijnlijk niet om een heel boekwerk te lezen, je wilde waarschijnlijk gewoon even snel weten wat de kosten zijn van een bedrijfsfilm.
Here we go:
Wat kost een bedrijfsfilm?
Het maken van een bedrijfsfilm kent geen vaste tarieven, aangezien het afhangt van het specifieke project en maatwerk vereist. De kosten voor een video worden bepaald door diverse factoren, zoals het aantal filmdagen en de eventuele inzet van acteurs.
Kosten Fotografie
De kosten van bedrijfsfotografie laten maken variëren gemiddeld tussen de 750,- - 2000,-
Kosten Drone
De kosten van bedrijfsfotografie laten maken variëren gemiddeld tussen de 750,- - 1500,-
Kosten bedrijfsfilm
De kosten van een bedrijfsfilm laten maken variëren gemiddeld tussen de 2.500,- - 10.000,-
Kosten Aftermovie
De kosten van een aftermovie laten maken variëren gemiddeld tussen de 1.500,- - 5.000,-
Kosten Commercial
De kosten van een bedrijfsfilm laten maken variëren gemiddeld tussen de 10.000,- - 30.000,-
Wat kost mijn bedrijfsfilm?
Waarom variëren deze kosten zo erg en waarom vraagt het ene bedrijf meer dan de andere?
- Verschillen in videoproductiebedrijven
In onze branche worden de kosten gebaseerd op met welk apparatuur je werkt, hoeveel ervaring je hebt, hoe groot of klein je bedrijf is, imago en kennis. Ik denk dat kennis de allerbelangrijkste factor is in dit proces.
Je kunt voor 1500,- een bedrijfsfilm krijgen bij bedrijf X, maar beschikken zij ook over de kennis om je een goede video op te leveren? Of maken zij vooral mooie plaatjes? Denken zij ook echt marketinggericht met je mee? Hebben zij al voor grote merken gedraaid en belangrijker nog: draaien ze daar nog steeds voor
Een bedrijfsfilm wordt duurder naar mate je werkt met specialisten. Specialisten die echt het beste willen voor jou. Zij hebben er hard voor gewerkt om te kunnen staan waar ze nu staan, om al hun klanten te helpen naar een hoger level te tillen, als je over deze kennis beschikt, de juiste vaardigheden, werkt met de nieuwste apparatuur, continu goede en snelle service wilt verlenen dan betaal je hiervoor, zo simpel is het.
Wil je goedkoop een video? Dan kun je eens kijken naar mensen die bijvoorbeeld net zijn afgestudeerd en gewoon ''leuke video's'' maken. Waar ligt je prioriteit? Kwaliteit of kwantiteit. Dat is een belangrijke vraag die je meeneemt in dit beslissingsproces. - Hoeveelheid uren in een project
Voor een bedrijfsfilm zijn er minder uren nodig dan voor een commercial, dat komt omdat er een grotere productie bij komt kijken en je moet werken met een groter team en misschien wel professionele filmacteurs.
Afijn, mensen denken vaak wel dat mensen gewoon met hun camera langskomen en dan wat plaatjes schieten, weer teruggaan en deze ''even'' monteren. Daar ga ik toch geen duizenden euro's voor betalen? Nee! Dat zou ik ook niet doen. Sterker nog, ik zou het je afraden.
Waarom? Het proces van het maken van een goede video gaat verder dan dat.
In het kader van openheid en transparantie:
Voorbeeld van uren voor een gemiddelde bedrijfsfilm:
- Beginfase
Research, brainstormsessie, conceptplan, feedbackrondes, filmscenario, draaiboek, shotlist, organisatie en planningen.
-Middenfase
Apparatuur voorbereiden, testen, apparatuur opladen, heen- en terugrijden, volledige filmdag,
materiaal in- en uitladen, back-ups maken et cetera.
-Eindfase
Al het materiaal spotten (nog een paar keer bekijken), beelden monteren, muziek uitzoeken, kleuren bewerken, audio nabewerken, sound design toevoegen, audio afmixen, logo's en titels toevoegen, animeren, evt. vertalen en ondertiteling toevoegen, de video 100 keer kijken of er geen fouten in zitten en de eerste versie opleveren.
Dan komen de feedbackrondes voor een V2 (versie 2) en soms nog voor een V3.
Ik heb eens uitgerekend hoeveel ik gemiddeld kwijt ben aan een bedrijfsfilm en ik kom uit op ongeveer 60 uur per video van ongeveer 1,5 minuut.
Reken maar uit 60 uur x 85,- uurtarief (bijvoorbeeld) = 5.100,-
Tuurlijk kan het goedkoper, dan maken we misschien minder uren op set of is er minder nodig in de montage, maken we geen shotlist of draaiboek en gaan we ''run en gun'' zoals ze dat noemen.
Alleen elk uur dat in een videoproductie wordt gestopt, is wel echt een waardevol uur. - Grootte crew
Dan is de grootte van de crew ook nog een factor. Is een regisseur en camera- en lichtoperator voldoende of moet er ook een audio engineer meekomen naar set? Een assistentie? Een extra camera operator en ga zo maar verder. - Grootte cast
Idem voor de cast. Hoeveel acteurs zijn er nodig? En ook deze acteurs casten kost tijd. We moeten de juiste persoon vinden, met de juiste look & feel. Hier kun je een uur de tijd voor nemen, maar ook 4 uur de tijd. Het verschil is meer keuze uit meer mensen en misschien zelfs betere acteurs gevonden voor dit project.
Het is maar net afhankelijk van het budget. Hoe ver wil je gaan? - Wel of geen voice-over
Ook dit is een onderschat beroep. ''Kunnen we niet gewoon even een voice-over eronder zetten?''
Niet wetende dat wij deze voice-over acteur ook op stem moeten casten, we moeten bellen, onderhandelen, contracten opstellen, quitclaims tekenen, we met de voice-over acteur de studio ingaan om hem/haar te regisseren en daarna alle audio files nog onder de film te monteren om vervolgens nog door een audio afmixing in de studio heen te gaan. - Keuze in muziek
Je kan natuurlijk je eigen muziek helemaal laten schrijven en componeren op basis van de video, maar dat doe je meestal bij commercials. Voor bedrijfsfilms hebben we libary's.
Makkie toch?
Nou... Het wordt zelfs moeilijker om te werken in een bestaande libary. Want je moet muziek vinden die exact aansluit bij het tempo, stijl, communicatiestijl en de beelden. De montage moet opgebouwd worden op het tempo van de muziek, dus alles moet samenkomen.
Soms zijn we wel een hele dag alleen bezig geweest opzoek naar dat ene nummer... - Visual Effects
Als een bedrijfsfilm nog wat complexer wordt, kan er zelfs nog een stukje VFX bijkomen en VFX is niet goedkoop. Het kost ontzettend veel uurwerk.
''even een poppetje erin animeren'' kost gewoon dagen aan animatiewerk.
Ik snap ook heel goed dat wanneer je niet thuis bent in het filmvak dat het dan lijkt alsof een video heel erg duur is, maar alles is zo makkelijk te onderbouwen en daar zijn wij ook heel transparant in. Ik vind het belangrijk dat je weet waar je voor betaald en dat we niet zomaar een bedrag uit onze duim zuigen.
Tsja, dat de buurman het voor de helft doet... Ik weet niet waarom. Misschien besteden ze minder tijd aan de bedrijfsfilm, misschien betalen ze zichzelf te weinig of graven ze veel minder diep in je bedrijf en zijn ze veel meer gericht op ''mooie plaatjes'' maken en niet ook op het gedrag van je doelgroep, het stukje marketing, structuur opbouw in een video... Wie zal het zeggen.
Ik weet wel dat gemiddelde prijzen voor een prima bedrijfsfilm tussen de 3000,- - 5000,- liggen zonder gekkigheid erin zoals acteurs en VFX en dat je dan wel goed zit. Je krijgt waar voor je geld .
Niks in film is ''ff''.
Hopelijk heb je nu wat meer inzichten gekregen.
Ik hoop dat ik je iets meer inzichten en kennis heb gegeven over hoe videoproductiebedrijven werken en berekenen. Volgens mij doen meer het op deze manier, maar ik kan natuurlijk vooral voor mezelf spreken en hoe wij dit doen binnen ons bedrijf.
Wij houden niet van afraffelen. Alles wat we doen, doen we met aandacht. Met liefde en passie. We willen kwaliteit leveren en een goed gevoel. Een goed gevoel bij de productie, het contact, de video, het werkproces en alles wat er bij komt kijken. Dat werkt niet met ''run en gun'' en ''ff snel'', je gaat teveel voorbij aan zoveel dingen.
Wil je dus ''ff goedkoop''? Dan weet je nu in ieder geval wat je niet hoeft te verwachten.
Benieuwd wat jouw bedrijfsfilm kost?
Klik op de onderstaande button om een gratis en vrijblijvende offerte op te vragen!
Wat kost een bedrijfsfilm?
De kosten voor een bedrijfsfilm lopen heel erg uiteen. Dat kan ik je nu alvast vertellen en daar hoef je geen 5 offertes voor op te vragen. Je zult zien dat de bedragen zo uiteen lopen dat ik nu al alle vraagtekens boven je hoofd zie hangen.
Je weet niet waarom de ene zo duur is en de andere zo goedkoop, je wilt gewoon een simpele bedrijfsfilm, klaar!
Dus, dan maar voor de goedkoopste? Of die middelste? Waar kies je dan voor?
Logisch dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Ik hoop je iets meer uitleg te geven en je wijzer te maken in welke keuzes je kunt maken, waar je op kunt letten en waarom dit zo is.
Er is geen standaardprijs voor wat een bedrijfsfilm kan kosten, maar ik kan je wel uitleggen op basis van welke factoren een berekening wordt gemaakt, welke gemiddelde kosten er omgaan binnen onze branche en aan welke kosten je ”ongeveer” rekening mee kunt houden per productie. Maar ook waarom het ene bedrijf zoveel kost en een ander bedrijf het voor de helft van de prijs kan doen.
Waar ligt dat aan? Welke factoren spelen er mee? Waar moet jijzelf op letten bij het kiezen van een videoproductiebedrijf?
Volgens mij zit dit vragen die vele mensen hebben en ik wil dit for once and for all uit de lucht hebben.
Openheid en duidelijkheid, daar hou ik van. So, let’s go!
Door de bomen zie ik het bos niet meer…
Een goede bedrijfsfilm is duur.
Duur is voor iedereen relatief. Voor de ene is 5000 euro goedkoop, voor de ander is 5000 euro duur. Dus als allereerst: wat is duur?
Ik kan me voorstellen dat een investering in een film niet goedkoop is, maar ik (en vele andere ondernemers waarschijnlijk ook) maak een andere berekening.
Ik reken op basis van wat het mij oplevert. Voor het gemak zal ik het even doen met nieuwe klanten. Stel dat een nieuwe klant mij 1000,- winst oplevert.
Stel dat deze video een klant heel erg helpt bij de klantreis, jij minder hard hoeft te verkopen, klanten jou en je bedrijf al kennen en eigenlijk al met een been binnen zijn, dan heeft de video alleen al veel waarde opgeleverd. De salesmaker ben jij, niet de video. Dus je zult alsnog je best moeten doen, maar ze zijn al met een been binnen nu.
Voor de cijferliefhebbers:
Stel dat door deze video in het komende jaar 10 nieuwe klanten worden aangetrokken, en elke klant levert een winst van 1000 euro op. Dat betekent dat de video indirect al een opbrengst van 10.000 euro heeft gegenereerd. Laten we voor het gemak uitgaan van slechts 10 klanten, maar zelfs als het er maar één per maand is, zou dat resulteren in 12 klanten over het jaar, wat gelijk staat aan 12.000 euro winst. Na aftrek van de initiële investering van 5000 euro, blijft er een nettowinst van 8000 euro over. Het rendement op de investering is dus al behaald, nieuwe klanten zijn aangetrokken, en daar blijft het niet bij. De video staat klaar voor gebruik in de komende 5 jaar. Als we conservatief berekenen met slechts 1 nieuwe klant per maand door de inzet van deze video, leidt dat tot 12 klanten per jaar gedurende 5 jaar, wat neerkomt op 60 klanten. Met een winst van 1000 euro per klant zou dit resulteren in een totale winst van 60.000 euro. Na aftrek van de initiële investering van 5000 euro, blijft er een aanzienlijke nettowinst van 55.000 euro over.
Als ik je nu vraag: is een video van 5000 euro duur? Kijk je daar dan anders naar dan toen je begon met het lezen van deze blog?
In je slechtste 5 jaar zou je er misschien 5 klanten mee hebben gemaakt en heb je quitte gespeeld, maar laten we eerlijk zijn: is de video dan optimaal ingezet ?
Je bent hier waarschijnlijk niet om een heel boekwerk te lezen, je wilde waarschijnlijk gewoon even snel weten wat de kosten zijn van een bedrijfsfilm.
Here we go:
Wat kost een bedrijfsfilm?
Het maken van een bedrijfsfilm kent geen vaste tarieven, aangezien het afhangt van het specifieke project en maatwerk vereist. De kosten voor een video worden bepaald door diverse factoren, zoals het aantal filmdagen en de eventuele inzet van acteurs.
Kosten Fotografie
De kosten van bedrijfsfotografie laten maken variëren gemiddeld tussen de 750,- – 2000,-
Kosten Drone
De kosten van bedrijfsfotografie laten maken variëren gemiddeld tussen de 750,- – 1500,-
Kosten bedrijfsfilm
De kosten van een bedrijfsfilm laten maken variëren gemiddeld tussen de 2.500,- – 10.000,-
Kosten Aftermovie
De kosten van een aftermovie laten maken variëren gemiddeld tussen de 1.500,- – 5.000,-
Kosten Commercial
De kosten van een bedrijfsfilm laten maken variëren gemiddeld tussen de 10.000,- – 30.000,-
Waarom variëren deze kosten zo erg en waarom vraagt het ene bedrijf meer dan de andere?
- Verschillen in videoproductiebedrijven
In onze branche worden de kosten gebaseerd op met welk apparatuur je werkt, hoeveel ervaring je hebt, hoe groot of klein je bedrijf is, imago en kennis. Ik denk dat kennis de allerbelangrijkste factor is in dit proces.Je kunt voor 1500,- een bedrijfsfilm krijgen bij bedrijf X, maar beschikken zij ook over de kennis om je een goede video op te leveren? Of maken zij vooral mooie plaatjes? Denken zij ook echt marketinggericht met je mee? Hebben zij al voor grote merken gedraaid en belangrijker nog: draaien ze daar nog steeds voor
Een bedrijfsfilm wordt duurder naar mate je werkt met specialisten. Specialisten die echt het beste willen voor jou. Zij hebben er hard voor gewerkt om te kunnen staan waar ze nu staan, om al hun klanten te helpen naar een hoger level te tillen, als je over deze kennis beschikt, de juiste vaardigheden, werkt met de nieuwste apparatuur, continu goede en snelle service wilt verlenen dan betaal je hiervoor, zo simpel is het.
Wil je goedkoop een video? Dan kun je eens kijken naar mensen die bijvoorbeeld net zijn afgestudeerd en gewoon ”leuke video’s” maken. Waar ligt je prioriteit? Kwaliteit of kwantiteit. Dat is een belangrijke vraag die je meeneemt in dit beslissingsproces.
- Hoeveelheid uren in een project
Voor een bedrijfsfilm zijn er minder uren nodig dan voor een commercial, dat komt omdat er een grotere productie bij komt kijken en je moet werken met een groter team en misschien wel professionele filmacteurs.Afijn, mensen denken vaak wel dat mensen gewoon met hun camera langskomen en dan wat plaatjes schieten, weer teruggaan en deze ”even” monteren. Daar ga ik toch geen duizenden euro’s voor betalen? Nee! Dat zou ik ook niet doen. Sterker nog, ik zou het je afraden.Waarom? Het proces van het maken van een goede video gaat verder dan dat.
In het kader van openheid en transparantie:
Voorbeeld van uren voor een gemiddelde bedrijfsfilm:– Beginfase
Research, brainstormsessie, conceptplan, feedbackrondes, filmscenario, draaiboek, shotlist, organisatie en planningen.
–Middenfase
Apparatuur voorbereiden, testen, apparatuur opladen, heen- en terugrijden, volledige filmdag,
materiaal in- en uitladen, back-ups maken et cetera.
–Eindfase
Al het materiaal spotten (nog een paar keer bekijken), beelden monteren, muziek uitzoeken, kleuren bewerken, audio nabewerken, sound design toevoegen, audio afmixen, logo’s en titels toevoegen, animeren, evt. vertalen en ondertiteling toevoegen, de video 100 keer kijken of er geen fouten in zitten en de eerste versie opleveren.Dan komen de feedbackrondes voor een V2 (versie 2) en soms nog voor een V3.
Ik heb eens uitgerekend hoeveel ik gemiddeld kwijt ben aan een bedrijfsfilm en ik kom uit op ongeveer 60 uur per video van ongeveer 1,5 minuut.
Reken maar uit 60 uur x 85,- uurtarief (bijvoorbeeld) = 5.100,-
Tuurlijk kan het goedkoper, dan maken we misschien minder uren op set of is er minder nodig in de montage, maken we geen shotlist of draaiboek en gaan we ”run en gun” zoals ze dat noemen.
Alleen elk uur dat in een videoproductie wordt gestopt, is wel echt een waardevol uur.
- Grootte crew
Dan is de grootte van de crew ook nog een factor. Is een regisseur en camera- en lichtoperator voldoende of moet er ook een audio engineer meekomen naar set? Een assistentie? Een extra camera operator en ga zo maar verder. - Grootte cast
Idem voor de cast. Hoeveel acteurs zijn er nodig? En ook deze acteurs casten kost tijd. We moeten de juiste persoon vinden, met de juiste look & feel. Hier kun je een uur de tijd voor nemen, maar ook 4 uur de tijd. Het verschil is meer keuze uit meer mensen en misschien zelfs betere acteurs gevonden voor dit project.Het is maar net afhankelijk van het budget. Hoe ver wil je gaan? - Wel of geen voice-over
Ook dit is een onderschat beroep. ”Kunnen we niet gewoon even een voice-over eronder zetten?”Niet wetende dat wij deze voice-over acteur ook op stem moeten casten, we moeten bellen, onderhandelen, contracten opstellen, quitclaims tekenen, we met de voice-over acteur de studio ingaan om hem/haar te regisseren en daarna alle audio files nog onder de film te monteren om vervolgens nog door een audio afmixing in de studio heen te gaan. - Keuze in muziek
Je kan natuurlijk je eigen muziek helemaal laten schrijven en componeren op basis van de video, maar dat doe je meestal bij commercials. Voor bedrijfsfilms hebben we libary’s.Makkie toch?Nou… Het wordt zelfs moeilijker om te werken in een bestaande libary. Want je moet muziek vinden die exact aansluit bij het tempo, stijl, communicatiestijl en de beelden. De montage moet opgebouwd worden op het tempo van de muziek, dus alles moet samenkomen.
Soms zijn we wel een hele dag alleen bezig geweest opzoek naar dat ene nummer…
- Visual Effects
Als een bedrijfsfilm nog wat complexer wordt, kan er zelfs nog een stukje VFX bijkomen en VFX is niet goedkoop. Het kost ontzettend veel uurwerk.”even een poppetje erin animeren” kost gewoon dagen aan animatiewerk.
Ik snap ook heel goed dat wanneer je niet thuis bent in het filmvak dat het dan lijkt alsof een video heel erg duur is, maar alles is zo makkelijk te onderbouwen en daar zijn wij ook heel transparant in. Ik vind het belangrijk dat je weet waar je voor betaald en dat we niet zomaar een bedrag uit onze duim zuigen.
Tsja, dat de buurman het voor de helft doet… Ik weet niet waarom. Misschien besteden ze minder tijd aan de bedrijfsfilm, misschien betalen ze zichzelf te weinig of graven ze veel minder diep in je bedrijf en zijn ze veel meer gericht op ”mooie plaatjes” maken en niet ook op het gedrag van je doelgroep, het stukje marketing, structuur opbouw in een video… Wie zal het zeggen.
Ik weet wel dat gemiddelde prijzen voor een prima bedrijfsfilm tussen de 3000,- – 5000,- liggen zonder gekkigheid erin zoals acteurs en VFX en dat je dan wel goed zit. Je krijgt waar voor je geld .
Niks in film is ”ff”.
Zelfs een foto is niet ”ff”
Even een leuke foto, lachen en klik. KLAAR!
Was het maar zo’n feest haha .
Voor deze foto hebben we ook een loods moeten afhuren, onze lichtman met vrachtwagen vol lampen mee laten komen met lichtfilters, rookmachines, afschermdoeken et cetera.
Niks is ”ff”. Dit moet secuur gepland worden en het leuke is ook: deze foto is niet eens geposeerd. We wilden een serieuze foto maken en toen dachten we: dit past helemaal niet bij ons joh, bah! Toen schoten we in de lach en kwam deze foto eruit.
Dan hebben we het nog niet eens gehad over de bewerkingstijd, maar volgens mij snap je nu ondertussen wel dat niks ”ff” is en dat alles tijd en aandacht kost mits je voor kwaliteit wilt gaan, een goed en mooi resultaat die past bij jou en je bedrijf.
Ik ga maar eens afsluiten
Ik hoop dat ik je iets meer inzichten en kennis heb gegeven over hoe videoproductiebedrijven werken en berekenen. Volgens mij doen meer het op deze manier, maar ik kan natuurlijk vooral voor mezelf spreken en hoe wij dit doen binnen ons bedrijf.
Wij houden niet van afraffelen. Alles wat we doen, doen we met aandacht. Met liefde en passie. We willen kwaliteit leveren en een goed gevoel. Een goed gevoel bij de productie, het contact, de video, het werkproces en alles wat er bij komt kijken. Dat werkt niet met ”run en gun” en ”ff snel”, je gaat teveel voorbij aan zoveel dingen.
Wil je dus ”ff goedkoop”? Dan weet je nu in ieder geval wat je niet hoeft te verwachten.
Contact opnemen?
Ben jij benieuwd geworden naar hoe wij dit voor jou zouden doen? Stuur ons gerust een berichtje via WhatsApp (rechts onderin de pagina) of stuur een berichtje via de mail of website.
We denken graag met je mee!