BLOGS

De Uitdagende Start van Mijn Bedrijf

Ik stapte in de bus, want ik had nog niet eens geld voor een auto, en somber keek ik uit het raam. Iets wat mooi had moeten zijn, voelt nu als een mislukking. 
Waarom dacht ik dat het zo simpel zou zijn? En waarom dacht ik uberhaupt dat ik een ondernemer zou kunnen zijn? Ik woonde in een klein apparatementje in Arnhem, ik heb geen bedrijfspand, geen auto en geen geld... 🙄. Sterker nog:  ik had wat planken bij de Gamma gehaald om mijn bureau op maat te laten zagen en in elkaar te timmeren, dat was mijn werkplek. 

30 Redenen Waarom Video's Niet Worden (Af)gekeken.

Waarom klikken mensen mijn video weg?
Ik geef je in deze blog 30 redenen waarom mensen niet op jouw video klikken of waarom ze het niet afkijken.

Scroll je lekker op het toilet, tijdens het koken, of speur je doelgericht naar iets? En terwijl je bezig bent, trekken de kinderen aan je benen of staat de pizzabezorger voor de deur? Deze externe factoren kunnen ook invloed hebben op de kijk- of afspeelscore van een video.

In deze blog duiken we vooral in de 'interne' redenen waar jijzelf of het videoproductiebedrijf invloed op kunnen hebben.

Waarom video voor jou NIET werkt.

Waar je vanuit een helikopter goed overzicht hebt en alles kunt overzien, kijk je in een tunnel slechts een kant uit. Wat ik bijvoorbeeld vaak terugkrijg van klanten is het argument: 

‘’We hebben genoeg klanten, dus ik heb geen video nodig’’.

Waarom Eén Duidelijk Doel Cruciaal is in Jouw Video

''We willen graag een video waarbij de focus ligt op nieuwe klanten werven, maar als mensen de video zien moeten ze ook denken: ''wat een leuk bedrijf om er te werken'' en ''nieuwe leveranciers moeten er ook van op aangaan. Het leukste is ook als we alle ruimtes in ons bedrijfspand kunnen laten zien.''

STOP.

Geloof het of niet, deze vraag krijgen we ruim 80% van de tijd. 

Video, de Weg Naar Succes

Mijn klanten zijn rasechte ondernemers. Mensen die echt willen gaan, die gepassioneerd zijn, die een brandend verlangen hebben om hun bedrijf succesvol te laten zijn en hier ook ALLES voor willen doen.

Mijn klanten zijn geen twijfelaars, maar besluiten snel.

Ze weten wat ze willen en ze gaan hiervoor.

Maar velen maken dezelfde fout: ‘’Dus als de video klaar is en ik publiceer deze, krijg ik geen nieuwe klanten?’’