Als je een video met een transcript (ondertiteling bijvoorbeeld) opneemt in jouw video, verbetert het de vindbaarheid en voegt het verdere ondersteuning toe voor de relevantie ervan voor de zoekresultaten. Google slaat de woorden op en neemt deze mee in de zoekmachines.
Naast dat ondertiteling ook kan triggeren bij jouw kijker, omdat 80% van de kijkers zonder geluid door hun tijdlijn heen scrolt, kan juist ondertiteling iemand triggeren om de video aan te klikken.
TIP 4: Upload Video Naar Een Hosting
Door je video te uploaden naar bijvoorbeeld Vimeo of YouTube, zal Google dit ook meenemen.
YouTube is op zichzelf de één na grootste zoekmachine. Dit komt omdat YouTube eigendom van Google is. Deze 2 werken daarom heel nauw samen. In je YouTube video kun je keywords plaatsen, beschrijvingen geven, titels, etc. hierdoor kan Google jouw video beter meenemen in de zoekresultaten
TIP 5: Optimaliseer video’s voor laadtijd
Google houdt rekening met paginaprestaties in zijn algoritme. De laadtijd van de pagina is van invloed op de gebruikerservaring, wat betekent dat het de SEO beïnvloed. Plus, gebruikers keren zich af tegen trage sites. Wist je dat 57% van de mobiele gebruikers de site verlaat na 3 seconden wachten?
Het toevoegen van een video direct op je pagina, kost heel veel gewicht ofwel, laadtijd. Een browser moet dit ook allemaal downloaden om binnen te halen en kan daarom lang duren. Het is verstandiger om een externe link via YouTube of Vimeo in je website te bouwen. Een video die niet automatisch afgespeeld wordt tijdens het openen van je website, maar waar mensen op moeten klikken. Met Facebook advertenties kun je er juist wel voor kiezen om de video meteen te laten afspelen.